Komt u niet of te laat op uw afspraak
Het komt helaas wel eens voor dat een patiënt een afspraak maakt, maar vervolgens niet naar het spreekuur komt of te laat komt. Hierdoor raken wij onnodig veel tijd kwijt. Deze verloren tijd gaat ten koste van andere patiënten, die graag een afspraak willen maken.
Als u de afspraak niet door kunt laten gaan vragen wij u (het liefst 24 uur) van tevoren de afspraak af te bellen. Een andere patiënt kan dan in uw plaats ingepland worden.
Wat gebeurt er wanneer u niet (tijdig) afzegt of te laat komt?
Als u niet verschijnt op uw afspraak of te laat komt krijgt u in uw medisch dossier een aantekening. Dit is voor alle medewerkers in de praktijk zichtbaar. De eerste keer dat dit gebeurt zal de assistente contact met u opnemen en u verzoeken de volgende keer de afspraak tijdig af te bellen. Als dit daarna nog een keer gebeurt zullen wij deze afspraak bij u in rekening brengen.
Het tarief bedraagt € 35.
Let op: deze nota wordt niet door uw zorgverzekering vergoed en zult u zelf moeten betalen.
Wij volgen met deze regel de landelijke richtlijnen van de LHV (Landelijke Huisartsenvereniging).